WIE ZIJN WE?

Nog steeds komt het bij onze activiteiten wel eens voor. Dat een bezoeker voor of na een EXPO-voorstelling vraagt: “Wat doen jullie eigenlijk als Stichting EXPO?”. Verwonderlijk eigenlijk, want al meer dan veertig jaar is Stichting EXPO organisator van spraakmakende concerten, exposities, theatervoorstellingen en nog heel wat meer in Berkel-Enschot.  Vroeger vooral in Boerderij Denissen dat toen nog een (tweede!) cultureel centrum was, daarna in De Schalm en nu al enkele jaren voornamelijk in de nieuwe behuizing in abdij Koningsoord.

Zoals de naam aangeeft is EXPO begonnen met exposities, maar al vlug kwamen daar concerten en theatervoorstellingen bij. Na een periode  waarin vrijwel alleen concerten werden georganiseerd, is de stichting alweer een vijftiental jaren actief op het hele culturele terrein: concerten, zowel van klassieke als wereldmuziek, theatervoorstellingen, lezingen, en kunstroutes. Sinds 2019 werken we nauw samen met C.C. De Schalm en de plaatselijke bibliotheek. Stichting EXPO stond ook aan de wieg van het succesvolle literair café en participeert daar sinds kort weer in.

Het huidige bestuur bestaat uit:

Jack van Dongen                                           voorzitter

Hildegard Pouwels – Van Kuilenburg             secretaris

John Rodenburg                                            penningmeester

Jan Schoneveld                                              lid, websitebeheerder

Achter de schermen zijn:  Greta Schoneveld (nieuwsbrief) en Petra van Dongen (kaartverkoop, programma’s) belangrijke ondersteunende krachten.

e-mail: stichtingexpobe@gmail.com

website: www.expobe.nl