De Stichting Expo B-E organseert culturele manifestaties in De Schalm in Ons Koningsoord, een oud trapistinnenklooster nabij het nieuwe winkelcentrum van Berkel-Enschot.

Storioni Trio

Zondag 22 mei om 11:30 uur:

Wederom heeft het Storioni Trio menigeen in de bijna uitverkochte kerkzaal ontroerd door hun prachtige en professionele spel. Werken van Haydn, Smetena, Brahms en niet te vergeten Clara Schumann klonken door het voormalige kerkgebouw en de bibliotheek hegeen tot grote hoogte steeg. Na afloop werden de 3 musici waarvan 2 in Berkel-Enschot geboren en getogen zijn door de voorzitter van de EXPO Jack va Dongen bedankt voor hun mooie spel. Na afloop hadden ze nog een toegift in petto hetgeen door het publiek zeer  op prijs werd gesteld. al met al een zeer geslaagd concert.

Het KlarinetNsemble o.l.v. Maarten Jense bestaat uit topamateurs en een aantal beroepsmusici, in totaal zo’n 22 klarinettisten en heeft zijn basis in Hilvarenbeek. De complete klarinetfamilie (van hoge es- tot en met de lage contrabas klarinet) is in dit ensemble vertegenwoordigd. Kenmerkend voor het ensemble is de volle klank en dat het in staat is de rijke mogelijkheden van de instrumenten geheel tot hun recht te laten komen Soms klinkt het imposant, dan weer verstild, opzwepend, melancholiek of ontroerend.Het KlarinetNsemble geeft regelmatig concerten, van licht klassiek tot de Zuid-Amerikaanse tango en heeft daarmee binnen en buiten de regio een uitstekende reputatie opgebouwd. Het ondersteunt daarnaast andere cultuurvormen zoals toneel en koorzang, maakt samen producties en verzorgt de muzikale begeleiding. Zo staat er voor januari 2022 de uitvoering van een opera gepland. Een eigen productie, zowel wat betreft de verhaallijn, teksten, regie, zang, dans en muzikale uitvoering. Aan deze opera gingen twee andere, zeer succesvolle opera’s vooraf.

Zondag 2 oktober om 11:30 uur: Entree € 10,00 (incl. koffie of thee:  Het KlarinetNsemble