De Stichting Expo B-E organseert culturele manifestaties in De Schalm in Ons Koningsoord, een oud trapistinnenklooster nabij het nieuwe winkelcentrum van Berkel-Enschot.

Programma najaar 2021:

Zondag 31 oktober 2021:                    Flor de Amor

Woensdag 10 november:                     Griet op den Beek

Zondag 28 november 2021:                Manito en Monica (zuid Amerikaans)

Zaterdag 11 december 2021:              Kerstconcert in Berkelse kerk.

Zondag 12 december 2021:                Di Gojim (Klezmer muziek)

Zondag  31 oktober 2021, 11.30 uur, entree € 10.00 (inclusief koffie, thee in de pauze). Bestellingen via site van de Schalm:

Flor de Amor – La Ultima Roca

Zoals in al de jaren van haar bestaan verloochent Flor de Amor haar Zuid-Amerikaans karakter niet. Ditmaal zijn teksten en composities van eigen hand, gedreven door levenservaring en verdiept vakmanschap. Vaar mee in het bootje van Flor de Amor, ga aan land op de laatste rots, de rots van de menselijkheid en laat je meenemen door dit viertal. Sandra Coelers: zang, gitaar, requinto, Marjolein Kempen: fluiten, zang,                           Fried Manders: accordeon, mandola,    Marlon van Mook: contrabas, zang    Youtube filmpje:    https://www.youtube.com/watch?v=OQAXPMyYmLc

Zondag 28 november 2021: Mónica Coronado & Manito

Zondag 28 november 2021: Mónica Coronado & Manito in De Schalm, Berkel-Enschot, aanvang 11.30 uur, kaarten kosten € 10,00 (indien toegestaan: koffie of thee in de pauze)

De Spaanse zangeres Mónica Coronado neemt u samen met gipsy flamencogitarist Manito mee naar een wereld vol passie en weemoed. Op het repertoire staat zowel bestaande als zelfgeschreven Spaanstalige nummers. Maar met Zuid-Amerikaanse en Indiase invloeden, streken die Mónica zelf bereisd heeft. Een programma vol vuur door twee rasmuzikanten.

Stichting EXPO presenteert: zaterdag 11 december 19.00 uur, St. Willibrorduskerk Berkel door het Tilburgs Vocaal Ensemble; entree gratis, er wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd

Het Tilburgs Vocaal Ensemble (TVE) is opgericht in 1970 binnen de toenmalige Muziekschool en opereert vanaf 2012 als zelfstandig kamerkoor. Momenteel bestaat het koor uit 25 leden. Vijftien jaar geleden trad de huidige dirigent, Ramon van den Boom, in functie. Het repertoire is overwegend klassiek en varieert van bekende tot (relatief) onbekende muziek, werken met instrumentale begeleiding en a capella stukken, uit de periode vanaf de Renaissance tot de moderneOnder de huidige omstandigheden kunnen maximaal 50 personen het concert bijwonen; we hopen dat de coronamaatregelen tegen die tijd versoepeld zijn. Wilt u zeker zijn van een plaats, reserveer dan snel via de site van onskoningsoordcultureel.nl..

Op 11 december verzorgt TVE voor Stichting EXPO het Kerstconcert, dat in 2020 moest vervallen. Het koor wordt daarbij op de piano begeleid door Toon Bierman.

Zondag 12 december 11.30: Di Gojim Kwartet  “alive ’n kicking”

Di Gojim is Nederlands eerste klezmerband. Vanaf eind jaren 80 speelt het gezelschap onafgebroken in de internationale eredivisie. Joodse feestmuziek, balkanmuziek, gipsy sound, in een verrukkelijk mengsel staat op het menu.

In de kleinere kwartetbezetting treden vandaag voor u op:                                                  Jaap Mulder: klarinetten, saxofoon en zang; Sjaak van der Reijden trompet en accordeon; Eric Roelofsen: tuba en trombone; Vincent Knaven: slagwerk

Dit wordt een topconcert.